06 December 2009

saya tahu ramai yang risau dengan kelewatan saya menemui jodoh.terima kasih semua atas perhatian yang diberi.tapi kamu semua haruslah faham.ini bukan urusan saya.ini urusan TUHAN.saya tidak ada kuasa untuk menentukan bila dan siapa jodoh saya.kalau boleh saya pun mahu dipercepatkan bertemu jodoh.maklumlah saya juga wanita.ingin mempunyai keluarga dan zuriat sendiri.siapa yang tidak mahu.lima kali senari saya berdoa kepada tuhan supaya dipertemukan jodoh.tapi apa daya, saya hanya mampu memohon.lagipun malu juga saya kepadaNYA kerana terlalu meminta.jadi saya pasrah.apapun terjadi saya terima dengan redha.bukan bermakna saya putus asa.TIDAK.tetapi malu denganNYA kerana suruhanNYA kadang² ditangguhkan untuk hal duniawi.jadi urusanNYA juga bila jodoh saya akan sampai.

pada mulanya saya tidak ambil pusing dengan soalan² yang bertalu² ditanyakan.tapi lama kelamaan saya jadi rimas.ramai juga yang membuat anggapan yang tidak berasas.Alhamdulillah saya masih tahu batas² kehidupan.masih lagi waras untuk membezakan yang mana baik & yang mana buruk.yang penting keluarga percayakan saya.terima kasih mama & arwah abah atas didikan yang diberi.saya bersyukur sangat² saya dilahirkan di dalam keluarga ini.walaupun kadang² ada salah faham,tapi itukan lumrah berkeluarga.kawan² juga banyak memberikan kata perangsang supaya saya bersabar & jangan endahkan kata² orang.terima kasih semua.

melihat kawan² lain sudah berkeluarga memang sesuatu perkara yang amat mencemburukan saya.mempunyai suami/isteri yang baik,berkerjaya & satu kepala.tapi itukan rezeki dan jodoh masing².setiap yang terjadi pasti ada sebab & kebaikan disebaliknya.begitulah selalunya saya memujuk diri sendiri.mensyukuri setiap nikmat yang dikurniakan.memikirkan hal² sekeliling yang berlaku.walaupun kadang² say dipengaruhi oleh emosi untuk membuat keputusan.terlalu mengikut hati dalam membuat penilaian.Alhamdulillah TUHAN masih sayangkan saya & berikan saya petunjuk serta jalan yang betul.

sesungguhnya bila kita diduga bermakna TUHAN masih lagi menyayangi kita.mungkin inilah dugaan yang DIA berikan pada saya.antara yang terbesar.saya redha dan saya harap saya dipertemukan jodoh dengan insan yang mampu menyara saya,mempunyai keluarga yang baik & yang penting boleh membimbing saya ke jalan yang betul.AMIN..