09 May 2010


::mama::

ini mama saya. nama die MORNI @ MONI BINTI SUKARI.mama lahir pada 30 Mac 1952 di Parit Raja, Batu Pahat.so mama memang totally anak jawa johor.hehe.

mama dan saya banyak perbezaannya.BANYAK sangat.apa yang saya suka, selalu mendapat tentangan dari mama.kami memang selalu berselisih pendapat.banyak perkara.tapi itukan lumrah hidup.betul x?klau saya x setuju dengan mama, saya selalu diam.kalau saya lawan, nnti boleh jadi perang besar.selalu macam tu lah.bila jumpa je, memang ada je benda yang x kena.tapi bila jauh, baru terasa apa yang saya buat tu salah.x tau lah.masalah memang kat saya kot.entahlah.

tak apalah.walaupun kami selalu berbeza pendapat, mama tetap orang yang menjaga saya selama ini.yang membesarkan saya.penat lelah mencari rezeki untuk membesarkan 6 orang anak.semenjak abah pergi 3 tahun lepas, mama lebih tabah orangnya.mama tak mudah menangis.klau saya nangis, mama cakap tak guna menangis, bukan dapat selesaikan masalah pun.memang betul.tapi saya tidak setabah mama lagi.buat masa sekarang, saya lah orang yang paling lama menyusahkan mama.huhu.memang sedih.tapi saya nak buat macam mana, ini ketentuan tuhan.betul x?

mama selalu doakan saya agar bertemu jodoh.saya juga harap saya dapat bertemu jodoh dan dapat anak sebelum mama pergi.insyaAllah.saya memang selalu sakitkan hati mama.benda-benda kecik pun boleh sakit hati.

walau apapun mama tetap kesayangan saya.saya memang tidak pandai menunjukkan sayang saya pada mama.mungkin sebab ego.ego?tapi mama pasti tahu saya sayang mama.HAPPY MOTHER'S DAY, mama.luv u so much!!XOXO.♥