31 August 2010

sudah lame tidak ber-blogging.bukan x de benda nak citer, banyak giler..tapi nampaknya keMALASan melanda.sebab puasa ke?x kot..ntah..tapi sekarang boleh digelar STALKER yang berjaya. jadi hari ini digagahkan juga diri untuk menaip apa yang patut.

life seperti biasa.tiada perubahan.
every weekend pun balik.naik bas, turun naik bas.orang lain sudah berkenderaan sendiri, diri sendiri masih lagi mengharapkan kenderaan awam.tapi masih bersyukur.ada lagi orang yang masih tidak mampu berkenderaan awam.ada pula yang sudah lengkap dengan rumah selesa, kenderaan sendiri masih tidak rasa puas.yela..lumrah manusia, tidak akan pernah puas dengan segala apa yang dimiliki..termasuklah diri sendiri.

owh..berbalik kepada profession terbaru, STALKER yang berjaya..maka
berjaya la stalking kawan-kawan atau kenalan-kenalan lama di MUKA BUKA.haish...hina rasa diri ini.rase x nak dah kuar rumah.MALU tau x?!!!tapi x boleh, klau x kuar rumah, macam mane nak berjaya??macam mane nak cari duit??walau pun sekarang semua di hujung jari je, kalau x kuar rumah boleh jadi giler tau x??!!!jadi x bagus ye attitude sebegitu.kita ubah mentality kita.secara positifnya jadikan ia sebagai pembakar semangat.boleh ke berpatah balik??MEMANG x la..jadi, terus maju ke hadapan.masih belum terlambat.tapi haruslah dengan usaha.klau hang dok saja, taip sana, taip sini, stalk orang sane, stalk orang sini, memang la x jadi..tu MAT JENIN!!paham??!!!

cukup untuk itu..sangat cliche.beberapa kali di-blogkan.owh..hari ini genap TAHUN ke 53 KEMERDEKAAN NEGARA kita.lame ok..tapi merdekakah kita?x tau la ye..perkara ini sangat subjektif..sesetengah mereka rase merdeka adalah apabila kita tidak lagi dija
jah oleh kuasa asing..tapi maksud jajah itu juga terlalu subjektif.secara luaran atau dalaman.? fizikal atau mental??terpulang lah kepada individu mentafsirkannya sendiri.yang penting diri sendiri hendaklah diMERDEKAkan terlebih dahulu. buat masa ini hargailah kemerdekaan negara yang telah dikecapi selama ini, bukan mudah..memang bukan mudah.untuk mengekalkannya juga bukan mudah.memerlukan kerjasama dari semua pihak.rasa tanggungjawab kita terhadap negara..YESSS!!

MERDEKA!!MERDEKA!!MERDEKA!!

mereka bersungguh2 membuat persembahan sempena hari kemerdekaan negara, tapi diri ini duduk bermalas-malasan di rumah sambil membuang masa.haish..

x o x o