10 August 2010


Do'a malaikat Jibril menjelang Ramadhan
Ya Allah tolong abaikan puasa ummat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut:


Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada)

Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami isteri

Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya.


Maka Rasulullah pun mengatakan Amin sebanyak 3 kali.

Kepada semua keluarga, rakan-rakan atau musuh (sekiranya ada) juga kenalan
mohon ampun dan maaf sekiranya terdapat kata² serta perbuatan saya yang tidak disenangi atau mungkin mengguris hati serta perasaan kalian

terutamanya NORAZILA JOHAN..
saya betul² minta maaf atas satu benda yang nampaknya sangat membuatkan anda terasa hati dengan saya
kerana awak masih lagi mengingati perkara itu walaupun sudah lama berlalu
tapi saya memang sudah tidak ingat apakah satu benda itu
tolong maafkan saya

semoga RAMADHAN ini kita beroleh keberkatan dariNYA
dan menjadi insan yang lebih baik

AMIN.


ikhlas daripada saya